Eerste dagje - Reisverslag uit Toulon, Frankrijk van Marissa Horn - WaarBenJij.nu Eerste dagje - Reisverslag uit Toulon, Frankrijk van Marissa Horn - WaarBenJij.nu

Eerste dagje

Door: Marissa van der Horn

Blijf op de hoogte en volg Marissa

05 Mei 2014 | Frankrijk, Toulon

Nu ik toch heerlijk even op mijn bedje zit, toch maar besloten een reisdagboek bij te houden.
Gistermiddag hier dus aangekomen. Ik was het vliegtuig nog maar net uit en daar stonden ze al. Met z'n 5e op een rijtje. Dat moment was wel even raar. Ze waren gelijk al super aardig. Maar die kinderen spreken dus alleen maar Frans. Dat was en is wel lastig. Ik kreeg al wel gelijk knuffels van ze. Toen moesten we nog een uurtje met de auto naar hun huis rijden. Ik had al een paar foto's gezien op Facebook, maar wauw! Wat een groot huis.. Er staan hier wel 4 auto's voor de deur EN een grote camper. Waarvan 1 auto dus voor mij is. Ik kan dus gaan en staan waar ik wil!
Ik zal straks even wat foto's maken voor de geïnteresseerden ;) Het zwembad is helaas nog niet klaar, het water is nog groen haha. Maar het is een leuk vooruitzicht dat ik die binnenkort wel kan gebruiken. Ook niet geheel vervelend is dat daarnaast een jacuzzi staat.. En dan natuurlijk boven mij een strak blauwe lucht met een helder zonnetje!
Gister middag wilden de kinderen mij al van alles laten zien. Het was steeds Marissa regarde, Marissa, Marissa!! Dus ondanks dat ik nog niet hele gesprekken met ze heb, krijg ik wel het idee dat ze het leuk vinden dat ik er ben.
Gelukkig is vandaag de vader vanuit huis aan het werk, zodat ik nog niks alleen hoef te doen. Ik vroeg me al af waar zijn "kantoor" dan was. Maar dat huisje ligt hier boven aan de heuvel. Geen simpel kantoortje zoals we dat in Nederland kennen ;)
Vanochtend met de kinderen gegeten en ze aangekleed. Ging een stuk makkelijker dan verwacht haha. Daarna hebben ze me hun school laten zien. Ook niet te vergelijken met Nederland, maar het ziet er wel leuk uit. Ze blijven hier ook tussen de middag op school, dus we moeten ze pas om half 5 weer ophalen. Wel lange dagen voor ze, maar dan ben ik dus wel lekker vrij ;) Op Woensdag hebben ze geen school. Hoorde al dat ze hier op zaterdag school willen instellen.. Lijkt me niks..
Net mijn koffer uitgepakt, dus heb nu mooi al mijn spullen om me heen. Mijn eigen kamer is goed te doen. Het bed slaapt heerlijk! Komt ook wel een foto van ;)
Morgen werkt de moeder thuis, dus dan ben ik ook nog niet helemaal alleen. Dat is wel even fijn, helemaal met die taal barrière. De ouders spreken gelukkig wel heel goed engels!
Wat ik de rest van de dag ga doen? Ik heb nog geen idee haha. Zo eerst maar even iets eten. En dan misschien even wat lezen in het zonnetje. Ik zal jullie verder niet jaloers maken. En als dat mij gaat vervelen, kan ik altijd nog mijn cursus Frans erbij pakken!

Au revoir!

  • 05 Mei 2014 - 11:12

    Eva Nijman:

    Hee mop!
    Klinkt allemaal erg goed! Natuurlijk wel lichtelijk jaloers dat jij daar lekker in het zonnetje zit, die is in Groningen niet te bekennen..
    Geniet van je tijd daar! En ik kijk nu al uit naar je volgende verslag :)
    Liefs Eva

  • 05 Mei 2014 - 11:30

    Marjolein Van Der Horn :

    Hoi maris!
    Leuk dat je een reisverslag bij houdt.
    Ik blijf je zeker volgen!
    Geniet van het mooie weer daar, en die taal spreek je over een paar weken vloeiend joh ;).
    Ben benieuwd naar de foto's!
    X, Marjolein

  • 05 Mei 2014 - 12:12

    Agnes:

    Jeetje, het klinkt toch wel een beetje als een lot uit de loterij. Hoop dat dat zo blijft.
    en heerlijk om zo wat te horen van je en je situatie. Geniete ervan en ik hoop dat je heel veel ervaring en nog meer levens- en mensenkennis gaat op doen!

    XXXX

  • 05 Mei 2014 - 22:17

    Johan:

    Hey Kanjer!

    Tjonge! Texel is zomers leuk maar dit ziet er wel erg gaaf uit,dit is genieten voor je de komende tijd,ik sla mijn tent of misschien de camper wel paar weken op naast het zwembad:-))
    Geniet er van kanjer!
    XXX

  • 06 Mei 2014 - 21:03

    Ben En Kim:

    Hey meid
    Wat fijn om te horen dat je goed aangekomen bent!
    Heel veel plezier geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Toulon

Marissa

Actief sinds 05 Mei 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 2546

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 05 Juli 2014

Saint Maximin la Sainte Baume

Landen bezocht: